Garantievoorwaarden en reparatie

Voorwaarden reparatie

  • Aanvullende voorwaarden Taurac Verlichting

    Voor de verkoop van Taurac verlichting hanteert RACA Group B.V. Aanvullende voorwaarden naast de Algemene voorwaarden. Deze zijn van toepassing bij iedere verkoop van een Taurac verlichtingsproduct. De aanvullende voorwaarden geven o.a. informatie over de garantietermijn voor verlichting, het melden van eventuele defecten en de correcte toepassing van een product.

  • Hoeveel garantie heb ik op mijn product?

    De garantie is per product terug te zien bij de productspecificaties op de website. Jouw product zou bij normaal gebruik de garantieperiode niet stuk mogen gaan. Gebeurt dit toch, dan repareren of vervangen we jouw product kosteloos.

  • Wat als mijn product beschadigd is geleverd?

    Artikelen welke geretourneerd worden voor creditering (bijv. verkeerd besteld) dienen onbeschadigd en in de originele verpakking gestuurd te worden. Gebruik extra verpakking voor jouw retourzending. Schade veroorzaakt door ondeugdelijke verpakking kan leiden tot het vervallen van de garantie. Indien de verpakking niet de oorzaak is, neem je contact met ons op.

  • Kan ik ook buiten de fabrieksgarantie het product laten repareren?

    Jazeker. Hiervoor moet je wel betalen. We onderzoeken het product en zullen vervolgens met je afstemmen wat de eventuele vervolgstappen zullen zijn.

  • Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?

    Artikelen die speciaal voor jou gemaakt zijn, worden niet retour genomen. In dat geval hebben wij je hiervan al op de hoogte gebracht op onze opdrachtbevestiging. Bij originele artikelen volgen wij te allen tijde de retourvoorwaarden van de leverancier, deze kunnen mogelijkerwijs afwijken van onze eigen RMA-voorwaarden. Ook artikelen ouder dan 3 maanden nemen wij niet retour.

  • Wanneer heeft mijn product gebruikersschade?

    Als het product niet meer goed werkt door hoe je het gebruikt hebt. Bijvoorbeeld een boormachineaccu met waterschade, waardoor de accu niet meer te gebruiken is. Dan dien je het product opnieuw aan te schaffen of als je gebruikersschade wilt laten repareren, brengen wij deze kosten bij je in rekening. We onderzoeken het product en informeren je over de eventuele vervolgstappen.

  • Wat zijn de reparatievoorwaarden?

    Indien artikelen door Raca Group B.V. getest moeten worden en wij, na zorgvuldig onderzoek, de door jou opgegeven fout niet hebben geconstateerd. Dan sturen wij de artikelen naar je terug. In dat geval brengen wij de verzendkosten bij jou in rekening. Als wij een defect constateren, zullen wij dit eerst proberen te repareren. Indien dit niet mogelijk is, wordt het artikel vervangen. De garantie zal in beide gevallen onveranderd blijven met een minimum van 3 maanden.

    Opmerking: Onze garantie kan niet als testperiode worden beschouwd.

  • Binnen hoeveel werkdagen dient het product opgestuurd te worden?

    Retouren dienen gestuurd te worden binnen 5 werkdagen na ontvangst van het RACA-support ID. Gelieve jouw zending te sturen aan het volgende adres:

    Raca Group B.V., Arnoudstraat 22, 2182 DZ te Hillegom