Klant worden en account
Klant worden
- Ik heb speciale condities, hoe worden deze toegevoegd aan mijn account?
- Wanneer u zich registreert voor een online account en u bent al klant bij ons, zullen uw betalingscondities en prijsafspraken automatisch geactiveerd worden. U wordt hierover geïnformeerd per e-mail.
- Wanneer u nog geen klant bij ons bent en online registreert, kunt u direct online uw bestelling plaatsen. Voor betalingscondities, offertes en prijsafspraken kunt u contact opnemen met onze verkoop.
- Hoe word ik klant bij Raca Group B.V.?
- Bent u een (nieuwe) Nederlandse klant? Dan vragen wij u om een account aan te maken op www.raca.nl.
- Bent u een (nieuwe) Belgische klant? Dan vragen wij u om een account aan te maken op www.raca.be.
- Wanneer u zich registreert voor een online account en u bent al klant bij ons, zullen uw betalingscondities en prijsafspraken automatisch geactiveerd worden. U wordt hierover geïnformeerd per e-mail.
- Wanneer u nog geen klant bij ons bent en online registreert, kunt u direct online uw bestelling plaatsen. Voor betalingscondities, offertes en prijsafspraken kunt u contact opnemen met onze verkoop.
- Wat is het voordeel van het hebben van een account bij Raca Group B.V.?
Bent u al klant bij ons en heeft u een account, dan kunt u direct online uw bestelling plaatsen, een herhaalorder plaatsen of wijzigingen aanbrengen in uw gegevens. Voor wederverkoop condities, messcherpe offertes, grotere aantallen of bijvoorbeeld uw eigen logo op onze producten kunt u contact opnemen met onze verkoop.
Verder geniet u van de volgende voordelen: - Compleet, passend assortiment - Prijzen zien met uw RACA account - Bezorgen of afhalen - Uw betalingscondities en prijsafspraken automatisch geactiveerd
Mijn account
- Hoe wijzig ik mijn gegevens?
Als u inlogt en navigeert naar “mijn account” kunt u uw gegevens aanpassen bij “mijn gegevens”.
- Kunnen meerdere medewerkers van mijn account gebruik maken?
Het is uiteraard mogelijk om met meerdere meedewerkers gebruik te maken van één account. Het is misschien makkelijker om allen een eigen account aan te maken, zodat elke medewerker een eigen inlog heeft.
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?
Indien u uw wachtwoord bent vergeten, kunt u op ‘wachtwoord vergeten’ klikken. U ontvangt dan een e-mail om uw wachtwoord aan te passen.
- Waar staan de details van mijn bestelling?
Als u inlogt en navigeert naar “mijn account” kunt u uw bestelgegevens inzien bij “bestellingen”, als u op 'bekijk' klikt en vervolgens de grijze balk bovenaan met uw bestelnummer uitklapt, ziet u alle details van uw bestelling .
- Waar vind ik mijn factuur?
U kunt uw factuur terugvinden in het besteloverzicht in uw account bij ‘Mijn Bestellingen’.
- Hoe maak ik een account aan?
U heeft vanaf iedere pagina op raca.nl de mogelijkheid om een account aan te maken door het registratie formulier in te vullen.
- Hoe vraag ik een offerte aan voor grotere aantallen?
Als u als wederverkoper of klant een speciale offerte wilt ontvangen, neemt u dan contact op via ons contactformulier met onze verkoop of via telefoon +31 (0)252-227070 of via de e-mail info@raca.nl.
Privacy
- Hoelang worden mijn gegevens bewaard?
Het schrappen van uw persoonsgerelateerde gegevens vindt, voor zover dit niet in strijd is met wettelijke bewaringsverplichtingen en wanneer u het recht hebt doen gelden dat deze worden gewist, plaats, wanneer de gegevens om het met het opslaan nagestreefde doel te bereiken niet meer nodig zijn of wanneer het opslaan ervan om andere wettelijke redenen niet toegestaan is.
- Welke gegevens worden er bewaard?
Privacybescherming is voor ons van groot belang. Daarom houden wij ons bij de registratie, verwerking en het gebruik van uw persoonsgerelateerde gegevens streng aan de wettelijke bepalingen van de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Wij registreren en verwerken uw gegevens en slaan deze op voor de gehele afwikkeling van uw koop, met inbegrip van eventuele latere vrijwaringen, voor onze servicediensten, de technische administratie evenals eigen marketingdoeleinden. Voor uw bestelling hebben wij uw concrete naams-, en adresgegevens nodig. Uw e-mailadres hebben wij nodig, opdat wij u de ontvangst van de bestelling kunnen bevestigen en met u kunnen communiceren. Wij gebruiken het bovendien voor uw identificatie (klantenlogin). Verder ontvangt u via uw e-mailadres uw bestel- en verzendbevestiging.
- Aan wie worden mijn gegevens doorgegeven?
Uw persoonsgerelateerde gegevens worden alleen aan derden doorgegeven of anderszins doorgegeven, wanneer dit ten behoeve van de contractafwikkeling of afrekening vereist is of indien u vooraf uw toestemming hebt gegeven. In het kader van de bestellingsafwikkeling ontvangen bijvoorbeeld de hier door ons ingezette dienstverleners (zoals bijv. transporteur, logistiekbedrijf, banken) de noodzakelijke gegevens voor de bestellings- en orderafwikkeling. De op die manier doorgegeven gegevens mogen door onze dienstverleners alleen worden gebruikt om hun taak te vervullen. Een naderszins gebruik van de informatie is niet geoorloofd en vindt ook bij geen van de voor ons werkende dienstverleners plaats.
- Hoe kan ik mijn gegevens in zien?
De gegevens die u bij ons achterlaat, kunt u terugvinden in uw account. U kunt deze gegevens ook bij ons opvragen, hiervoor dient u contact met ons op te nemen.
- Wanneer worden mijn gegevens verwijderd?
Het schrappen van uw persoonsgerelateerde gegevens vindt, voor zover dit niet in strijd is met wettelijke bewaringsverplichtingen en wanneer u het recht hebt doen gelden dat deze worden gewist, plaats, wanneer de gegevens om het met het opslaan nagestreefde doel te bereiken niet meer nodig zijn of wanneer het opslaan ervan om andere wettelijke redenen niet toegestaan is.
- In hoeverre worden mijn gegevens gebruikt voor reclamedoeleinden?
Naast de verwerking van uw gegevens voor het afwikkelen van uw aankoop bij Raca Group B.V., gebruiken wij uw gegevens ook om met u ten aanzien van uw bestellingen, bepaalde producten of marketingacties te communiceren en u producten of dienstverleningen aan te bevelen, die u zouden kunnen interesseren. Tegen het gebruik van uw persoonsgerelateerde gegevens voor reclamedoeleinden kunt u te allen tijde in zijn totaliteit of voor bepaalde activiteiten bezwaar aantekenen, zonder dat hiervoor andere dan de transmissiekosten volgens de basistarieven ontstaan. Een mededeling in tekstuele vorm aan de onder nummer 1 genoemde contactgegevens (bijv. e-mail, fax, brief) is hiervoor voldoende.
Informatie die wij van u ontvangen, helpt ons om uw inkoopbeleving permanent te verbeteren en voor u klantvriendelijk en individueel in te richten. De door u toegezonden en automatisch gegenereerde informatie wordt gebruikt om op u en uw belangen afgestemde reclame te realiseren. Wij gebruiken hiervoor beschikbare informatie, zoals bijvoorbeeld ontvangst- en leesbevestigingen van e-mails, informatie over computers en verbinding met het internet, besturingssysteem en platform, uw bestelhistorie, uw servicehistorie, datum en tijdstip van het bezoek aan de homepage, producten die u hebt bekeken.
Deze informatie gebruiken wij uitsluitend in "gepseudonimiseerde" vorm. Door de analyse en evaluatie van deze informatie zijn wij in staat om onze websites en ons internetaanbod te verbeteren evenals u daardoor individuele reclame toe te zenden. Dat wil zeggen die u producten aanbeveelt die u ook daadwerkelijk zouden kunnen interesseren. Ons doel is het om onze reclame voor u nuttiger en interessanter te maken. Daarom helpt de evaluatie en analyse van de door u verzamelde onder pseudoniem aangegeven gegevens om u niet ongebreideld reclame toe te laten zenden. Integendeel, wij sturen u reclame zoals bijvoorbeeld de nieuwsbrief, productaanbevelingen, per e-mail of per briefreclame, die passen bij uw interessegebieden. In zoverre wordt bijvoorbeeld ook vergeleken, welke van onze reclamemails u opent om te voorkomen dat er aan u onnodige e-mails worden verstuurd.
Inloggen en website functionaliteiten
- Ik ontvang geen e-mail, nadat ik bij "wachtwoord vergeten" mijn e-mailadres heb opgegeven. Wat nu?
- U kunt alleen gebruikmaken van deze functie als u een account bij ons heeft, anders vragen wij u om een account aan te maken
- Heeft u al op de bevestigingsknop gedrukt?
- Heeft u het juiste e-mailadres opgegeven?
- Wij vragen u om even te wachten totdat de e-mail in uw mailbox verschijnt. Mogelijk kan dit even duren.
- Controleer ook uw SPAM of ongewenste e-mail, het is goed mogelijk dat de e-mail daar terecht komt.
Heeft u geen e-mail ontvangen? Neemt u dan contact met ons op.
- Een functie op de website werkt niet, wat kan ik het beste doen?
Wij vragen u om uw cookies te verwijderen om de website te refreshen.
Dat doet u zo:
- Cookies verwijderen in Google Chrome
- Cookies verwijderen in Microsoft Edge
- Cookies verwijderen in FireFox
Werkt u met Microsoft Internet Explorer? Wij raden u aan (ook voor uw veiligheid) om over te stappen op een andere Browser. Microsoft Internet Explorer wordt sinds 2017 niet meer geüpdatet. Microsoft Internet Explorer is opgevolgd door een nieuwe browser, genaamd Microsoft Edge.
- Ik kan niet inloggen. Wat nu?
Volg de stappen hieronder om tot een oplossing te komen:
1. Heeft u wel al een account?
Nee, u kunt een account aanmaken. Ja, zie stap 2
2. Op welke website probeert u in te loggen?
Wees er zeker van dat u inlogt op de juiste website (www.raca.nl, www.raca.be of www.racaparts.com/nl), ga naar stap 3. Logt u op de verkeerde website in? Logt u alstublieft op de juiste website in.
3. Met welk e-mailadres probeert u in te loggen?
U kunt uw gekoppelde e-mailadres verifiëren bij onze medewerkers. Zij kunnen precies zien of er een account bestaat met uw e-mailadres. Wellicht voert u een “verkeerd wachtwoord” in. Zie stap 4.
4. Het wachtwoord komt niet overeen met het opgegeven e-mailadres
Het is mogelijk dat...
- CAPSLOCK is ingeschakeld? Probeer het vervolgens opnieuw
- u wellicht uw wachtwoord ergens opgeslagen of opgeschreven?
- het wachtwoord dat u intypt niet voldoet aan de eisen. Een wachtwoord moet minimaal 6 tekens lang zijn, wellicht vormt dat een geheugensteuntje voor het achterhalen van het wachtwoord.
Zijn alle bovenstaande vragen met “nee” beantwoord, dan vragen wij u om een nieuw wachtwoord aan te vragen, via “wachtwoord vergeten”. Het is vanwege de AVG wet- en regelgeving niet mogelijk om uw wachtwoord te achterhalen. Vervolgens ontvangt u in uw mailbox (mits juist e-mailadres ingevoerd) een e-mail met een link om het wachtwoord te herstellen.
5. Verwijder uw cookies om de website te refreshen en probeer nogmaals in te loggen
Heeft al het bovenstaande niet gewerkt? Dan vragen wij u om uw cookies te wissen.
Dat doet u zo:
- Cookies verwijderen in Google Chrome
- Cookies verwijderen in Microsoft Edge
- Cookies verwijderen in FireFox
Werkt u met Microsoft Internet Explorer? Wij raden u aan (ook voor uw veiligheid) om over te stappen op een andere Browser. Microsoft Internet Explorer wordt sinds 2017 niet meer geüpdatet. Microsoft Internet Explorer is opgevolgd door een nieuwe browser, genaamd Microsoft Edge.