Retourneren en ruilen

Retour aanmelden

  • Hoe meld ik mijn retour aan? Wat is de RMA-procedure?

    Een retourzending met retourformulier (RMA form) maakt het voor ons eenvoudiger om jouw retourzending te behandelen. Dat zal het proces dus bespoedigen. Graag altijd het formulier volledig invullen (inclusief RACA-support-ID).

    Retour procedure:

    Stap 1: Vul het RMA-formulier compleet in, inclusief het RACA-support-ID die je via de mail van ons heeft ontvangen. Je kunt dit formulier aanvragen via e-mail support@raca.nl of vraag het telefonisch op via: +31 (0)252-227070.

    Stap 2: Voeg het volledig ingevulde RMA-formulier bij jouw retourzending bij. Stuur voor een snelle verwerking jouw retourzending binnen 5 werkdagen na ontvangst van het RACA-support-ID terug. Gelieve jouw zending te sturen aan het volgende adres: Raca Group B.V. | Arnoudstraat 22 | 2182 DZ Hillegom

    Stap 3: Na ontvangst van jouw retourzending zullen wij je daarvan een bevestiging sturen. Wij proberen jouw retour binnen 5 werkdagen afgehandeld te hebben.

Retourvoorwaarden

  • Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?

    Artikelen die speciaal voor jou gemaakt zijn, kunnen niet worden geretourneerd bij foutieve bestelling. In dat geval hebben wij jou daarvan reeds op de hoogte gebracht op onze opdrachtbevestiging.

  • Waarom krijg ik minder geld terug voor mijn geretourneerde product?

    Indien er sprake is van een foutieve bestelling, dien je het artikel binnen 3 maanden na ontvangst aan Raca Group B.V. te retourneren. Wij crediteren 100% van het aankoopbedrag als je de goederen binnen 10 werkdagen na ontvangst retourneert aan Raca Group B.V. Bij retournering tussen 10 werkdagen en 3 maanden crediteren wij 90% van jouw aankoopbedrag.

  • Wat als er een onderdeel mist van mijn bestelling?

    Indien je een onderdeel mist van jouw bestelling, kan je contact met ons opnemen via chat, telefoon +31 (0)252-227070 of via de e-mail support@raca.nl.

  • Wat als ik een verkeerd product heb ontvangen?

    Indien je een verkeerd product hebt ontvangen, kan je contact met ons opnemen via chat, telefoon +31 (0)252-227070 of via de e-mail support@raca.nl.

  • Krijg ik na retourneren het volledige aankoopbedrag terug?

    Bij een foutieve bestelling rekent Raca Group B.V. een bedrag ter verwerking van de retourzending van €15,- per levering. Deze handlingfee geldt niet voor producten die defect zijn of om andere redenen moeten worden geretourneerd.

    Bij een foutieve bestelling crediteren wij alleen 100% van het aankoopbedrag als je de goederen binnen 10 werkdagen na ontvangst retourneert aan Raca Group B.V. Bij retournering tussen 10 werkdagen en 3 maanden crediteren wij 90% van jouw aankoopbedrag. Retourneer je in de periode tussen de 10 werkdagen en 3 maanden een orderwaarde boven de €150,-, dan brengen wij de eerder genoemde handlingfee niet in rekening.

    Indien je een foutieve bestelling retourneert na 3 maanden na ontvangstdatum worden aankoopbedragen niet meer gecrediteerd.

  • Wat zijn de retourvoorwaarden m.b.t. verpakken en verzenden?

    Artikelen welke geretourneerd worden voor creditering (bijv. foutieve levering) dienen onbeschadigd en in de originele verpakking gestuurd te worden. Gebruik extra verpakking voor jouw retourzending. Schade veroorzaakt door ondeugdelijke verpakking kan leiden tot het vervallen van de garantie.

    Zendingen die niet of onvoldoende gefrankeerd zijn, zullen NIET geaccepteerd worden door Raca Group B.V.

    Retouren dienen gestuurd te worden binnen 5 werkdagen na ontvangst van het RACA-support-ID. Gelieve jouw zending te sturen aan het volgende adres: Raca Group B.V. | Arnoudstraat 22 | 2182 DZ Hillegom

    Zodra wij jouw retourzending hebben ontvangen, ontvang je hiervan een bevestiging. Wij proberen jouw retour binnen 5 werkdagen afgehandeld te hebben.

  • Repareren jullie het product of krijg ik een nieuwe?

    Indien artikelen door Raca Group B.V. getest moeten worden en wij, na zorgvuldig onderzoek, de door jou opgegeven fout niet hebben kunnen constateren, sturen wij de batterijen naar je terug. In dat geval brengen wij verzendkosten in rekening.

    Als wij een defect constateren, zullen wij dit eerst proberen te repareren. Indien dit niet mogelijk is, vervangen wij het artikel. De garantie zal in beide gevallen onveranderd blijven met een minimum van 3 maanden.

  • Wat zijn de crediteringsvoorwaarden?

    Het RACA-support-ID dat je van Raca Group B.V. hebt ontvangen is slechts geldig voor de geretourneerde artikelen en resulteert niet automatisch in een creditfactuur.

    Indien er sprake is van een foutieve bestelling dien je het artikel binnen 3 maanden na ontvangst aan Raca Group B.V. te retourneren. Indien je een foutieve bestelling retourneert na 3 maanden na ontvangstdatum worden aankoopbedragen niet meer gecrediteerd.

    Bij een foutieve bestelling rekent Raca Group B.V. een bedrag ter verwerking van de retourzending van 10% van het aankoopbedrag. Deze handlingfee geldt niet voor producten die defect zijn of om andere redenen moeten worden geretourneerd. Foutieve bestellingen onder de € 75,00 worden niet in behandeling genomen.

    Door jou gemaakte verzendkosten worden niet gecrediteerd tenzij u daar recht op heeft.

    Het product moet binnen de garantie vallen anders kan het niet gecrediteerd worden.

    Artikelen die speciaal voor jou gemaakt zijn, kunnen niet worden gecrediteerd bij foutieve bestelling. In dat geval hebben wij je daarvan reeds op de hoogte gebracht op onze opdrachtbevestiging.

    Bij originele artikelen volgen wij te allen tijde de retour-voorwaarden van de leverancier, deze kunnen mogelijkerwijs afwijken van onze eigen RMA voorwaarden. Verzendkosten die Raca Group B.V. moet maken voor retourzendingen naar de leverancier worden in rekening gebracht.

  • Kan ik mijn retour annuleren?

    Je kunt dit altijd telefonisch of via de mail doorgeven. Indien wij de goederen niet binnen 5 werkdagen ontvangen, negeren wij het retourproces.

  • Kan ik één van de producten uit mijn bestelling terugsturen?

    Jazeker. Je kunt alle producten uit jouw bestelling los van elkaar retourneren. In het online retourformulier (RMA) kan je aangeven welk product je wilt retourneren. Een product dient binnen 3 maanden na ontvangstdatum te worden geretourneerd aan Raca Group B.V.

Retourstatus

  • Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

    Het verschilt per bank hoe lang het duurt voordat de terugbetaling op jouw rekening staat. Wij streven ernaar om dit zo spoedig mogelijk in orde te maken. Indien er een rekening bij ons open staat, wordt het bedrag in mindering gebracht.

  • Wat is de status van mijn retourzending?

    Wij zullen je op de hoogte houden van de status middels jouw RACA-support-ID. Mocht je vragen hebben, hou dan het RACA-support-ID bij de hand.

  • Hoe lang duurt het voordat ik mijn nieuwe product ontvang?

    Hiervoor gelden de standaard leveringsvoorwaarden. Indien het product op voorraad is en het dezelfde dag voor 16:00 uur is gecommuniceerd, wordt het de volgende werkdag geleverd.

Stappen in retourproces

  • Wat als mijn nieuwe product goedkoper of duurder is dan het geretourneerde product?

    Wij zorgen ervoor dat indien een product goedkoper is dan het product dat je hebt geretourneerd, wij dit verschil in mindering zullen brengen op de openstaande rekening. Ook zouden we in dit geval het verschil per bankoverschrijving aan je kunnen overmaken.

    Indien het product duurder is dan het product dat je hebt geretourneerd, zullen wij deze extra kosten in rekening brengen via de openstaande rekening.

  • Kan ik mijn product direct bij de bezorger omruilen?

    Nee, dit is niet mogelijk. Je dient altijd onze RMA-procedure te volgen, zodat wij snel en efficiënt jouw reclamatie en/of reparatie af kunnen handelen.

    Let op: Een retourzending met RMAformulier (inclusief RACA-support-ID) bespoedigt de afhandeling.

  • Halen jullie mijn product op locatie op of moet ik deze zelf retourneren?

    Zodra je het retourproces gestart bent, volgens de procedure, spreken wij met je af hoe het product weer bij ons terecht komt.

  • Wat moet ik doen om mijn product te retourneren?

    Een retourzending met retourformulier (RMA-form) maakt het voor ons eenvoudiger om jouw retourzending te behandelen. Dat zal het proces dus bespoedigen. Graag altijd het formulier volledig invullen (inclusief RACA-support-ID).

    Retourprocedure:

    Stap 1: Vul het RMA-formulier compleet in, inclusief het RACA-support-ID die je via de mail van ons heeft ontvangen. Je kunt dit formulier aanvragen via e-mail support@raca.nl of vraag het telefonisch op via: +31 (0)252-227070.

    Stap 2: Voeg het volledig ingevulde RMA formulier bij jouw retourzending bij. Stuur voor een snelle verwerking jouw retourzending binnen 5 werkdagen na ontvangst van het RACA support ID terug. Gelieve jouw zending te sturen aan het volgende adres: RACA Group B.V. | Arnoudstraat 22 | 2182 DZ Hillegom

    Stap 3: Na ontvangst van jouw retourzending zullen wij jou daarvan een bevestiging sturen. Wij proberen jouw retour binnen 5 werkdagen afgehandeld te hebben.

  • Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

    Het verschilt per bank hoe lang het duurt voordat de terugbetaling op jouw rekening staat. Wij streven ernaar om dit zo spoedig mogelijk in orde te maken. Indien er een rekening bij ons open staat, wordt het bedrag in mindering gebracht.

Product verpakken voor retour

  • Moet ik mijn product in de originele verpakking terugsturen?

    Jazeker, de producten dienen onbeschadigd en in de originele verpakking gestuurd te worden. Gebruik extra verpakking voor jouw retourzending. Schade veroorzaakt door ondeugdelijke verpakking kan leiden tot het vervallen van de garantie.

  • Hoe moet ik mijn product inpakken om het terug te sturen?
    • Artikelen welke geretourneerd worden voor creditering (bijv. foutieve levering) dienen onbeschadigd en in de originele verpakking gestuurd te worden. Gebruik extra verpakking voor jouw retourzending. Schade veroorzaakt door ondeugdelijke verpakking kan leiden tot het vervallen van de garantie.
    • Zendingen die niet of onvoldoende gefrankeerd zijn, worden NIET geaccepteerd door Raca Group B.V.
    • Retouren dienen gestuurd te worden binnen 5 werkdagen na ontvangst van het RACA-Support-ID. Gelieve jouw zending te sturen aan het volgende adres: Raca Group B.V., Arnoudstraat 22, 2182 DZ Hillegom
    • Na ontvangst van jouw retourzending zullen wij je daarvan een bevestiging sturen. Wij proberen jouw retour binnen 5 werkdagen afgehandeld te hebben.
  • Wat moet ik doen voordat ik mijn product retour stuur?
    • Artikelen welke geretourneerd worden voor creditering (bijv. foutieve levering) dienen onbeschadigd en in de originele verpakking gestuurd te worden. Gebruik extra verpakking voor jouw retourzending. Schade veroorzaakt door ondeugdelijke verpakking kan leiden tot het vervallen van de garantie.
    • Zendingen die niet of onvoldoende gefrankeerd zijn, worden NIET geaccepteerd door Raca Group B.V.
    • Retouren dienen gestuurd te worden binnen 5 werkdagen na ontvangst van het RACA-Support-ID. Gelieve jouw zending te sturen aan het volgende adres: Raca Group B.V., Arnoudstraat 22, 2182 DZ Hillegom
    • Na ontvangst van jouw retourzending zullen wij je daarvan een bevestiging sturen. Wij proberen jouw retour binnen 5 werkdagen afgehandeld te hebben.