Retourneren en ruilen

Retour aanmelden

  • Hoe meld ik mijn retour aan? Wat is de RMA procedure?

    Een retourzending met retour formulier (RMA form) maakt het voor ons eenvoudiger om uw retourzending te behandelen. Dat zal het proces dus bespoedigen. Graag altijd het formulier volledig invullen (inclusief RACA - support ID).

    Retour procedure:

    Stap 1: Vul het RMA formulier compleet in, inclusief het RACA support ID die u via de mail van ons heeft ontvangen. U kunt dit formulier aanvragen via e-mail support@raca.nl of vraag het telefonisch op via: +31 (0)252-227070.

    Stap 2: Voeg het volledig ingevulde RMA formulier bij uw retourzending bij. Stuur voor een snelle verwerking uw retourzending binnen 5 werkdagen na ontvangst van het RACA support ID terug. Gelieve uw zending te sturen aan het volgende adres: RACA Group B.V. | Arnoudstraat 22 | 2182 DZ Hillegom

    Stap 3: Na ontvangst van uw retourzending zullen wij u daarvan een bevestiging sturen. Wij proberen uw retour binnen 5 werkdagen afgehandeld te hebben.

Retourvoorwaarden

  • Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?

    Artikelen die speciaal voor u gemaakt zijn, kunnen niet worden geretourneerd bij foutieve bestelling. In dat geval hebben wij u daarvan reeds op de hoogte gebracht op onze opdrachtbevestiging.

  • Kan ik mijn retour annuleren?

    U kunt dit altijd ons telefonisch of via de mail doorgeven. Indien wij de goederen niet binnen 5 werkdagen ontvangen, negeren wij het retourproces.

  • Wat als er een onderdeel mist van mijn bestelling?

    Indien u een onderdeel mist van uw bestelling, kunt u contact met ons opnemen via chat, telefoon +31 (0)252-227070 of via de e-mail support@raca.nl.

  • Wat als ik een verkeerd product heb ontvangen?

    Indien u een verkeerd product heeft ontvangen, kunt u contact met ons opnemen via chat, telefoon +31 (0)252-227070 of via de e-mail support@raca.nl.

  • Kan ik één van de producten uit mijn bestelling terugsturen?

    Jazeker. U kunt alle producten uit uw bestelling los van elkaar retourneren. In het online retourformulier (RMA) kunt u aangeven welk product u wilt retourneren. Een product dient binnen 3 maanden na ontvangstdatum te worden geretourneerd aan Raca Group B.V.

  • Repareren jullie het product of krijg ik een nieuwe?

    Indien artikelen door Raca Group B.V. getest moeten worden en wij, na zorgvuldig onderzoek, de door u opgegeven fout niet hebben kunnen constateren, sturen wij de batterijen naar u terug. In dat geval zullen verzendkosten aan u in rekening gebracht worden.

    Als wij een defect constateren, zullen wij dit eerst proberen te repareren. Indien dit niet mogelijk is, zullen wij het artikel vervangen. De garantie zal in beide gevallen onveranderd blijven met een minimum van 3 maanden.

  • Wat zijn de crediteringsvoorwaarden?

    Het RACA - support ID dat u van Raca Group B.V. heeft ontvangen is slechts geldig voor de geretourneerde artikelen en resulteert niet automatisch in een creditfactuur.

    Indien er sprake is van een foutieve bestelling, dient u het artikel binnen 3 maanden na ontvangst aan Raca Group B.V. te retourneren. Indien u een foutieve bestelling retourneert na 3 maanden na ontvangstdatum worden aankoopbedragen niet meer gecrediteerd.

    Bij een foutieve bestelling, rekent Raca Group B.V. een bedrag ter verwerking van de retourzending van 15 EURO per levering. Deze handlingfee geldt niet voor producten die defect zijn of om andere redenen moeten worden geretourneerd. Bij een foutieve bestelling crediteren wij alleen 100% van het aankoopbedrag als u de goederen binnen 10 werkdagen na ontvangst retourneert aan Raca. Bij retournering tussen 10 werkdagen en 3 maanden crediteren wij 90% van uw aankoopbedrag. Retourneert u in de periode tussen de 10 werkdagen en 3 maanden een orderwaarde boven de € 150,-, dan brengen wij de eerder genoemde handlingfee niet in rekening.

    Het minimum credit bedrag moet hoger zijn dan €12,50. Door u gemaakte verzendkosten worden niet gecrediteerd tenzij u daar recht op heeft.

    Het product moet binnen de garantie vallen, anders kan het niet gecrediteerd worden.

    Artikelen die speciaal voor u gemaakt zijn, kunnen niet worden gecrediteerd bij foutieve bestelling. In dat geval hebben wij u daarvan reeds op de hoogte gebracht op onze opdrachtbevestiging.

    Bij originele artikelen volgen wij te allen tijde de retour-voorwaarden van de leverancier, deze kunnen mogelijkerwijs afwijken van onze eigen RMA voorwaarden.

  • Wat zijn de retourvoorwaarden m.b.t. verpakken en verzenden?

    Artikelen welke geretourneerd worden voor creditering (bijv. foutieve levering) dienen onbeschadigd en in de originele verpakking gestuurd te worden. Gebruik extra verpakking voor uw retourzending. Schade veroorzaakt door ondeugdelijke verpakking kan leiden tot het vervallen van de garantie.

    Zendingen die niet of onvoldoende gefrankeerd zijn, zullen NIET geaccepteerd worden door Raca Group.

    Retouren dienen gestuurd te worden binnen 5 werkdagen na ontvangst van het RACA support ID. Gelieve uw zending te sturen aan het volgende adres: Raca Group B.V. | Arnoudstraat 22 | 2182 DZ Hillegom

    Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen, zullen wij u daarvan een bevestiging sturen, Wij proberen uw retour binnen 5 werkdagen afgehandeld te hebben.

  • Waarom krijg ik minder geld terug voor mijn geretourneerde product?

    Indien er sprake is van een foutieve bestelling, dient u het artikel binnen 3 maanden na ontvangst aan Raca Group B.V. te retourneren. Wij crediteren 100% van het aankoopbedrag als u de goederen binnen 10 werkdagen na ontvangst retourneert aan Raca Group B.V.. Bij retournering tussen 10 werkdagen en 3 maanden crediteren wij 90% van uw aankoopbedrag.

  • Krijg ik na retourneren het volledige aankoopbedrag terug?

    Bij een foutieve bestelling rekent Raca Group B.V. een bedrag ter verwerking van de retourzending van 15 EURO per levering. Deze handlingfee geldt niet voor producten die defect zijn of om andere redenen moeten worden geretourneerd.

    Bij een foutieve bestelling crediteren wij alleen 100% van het aankoopbedrag als u de goederen binnen 10 werkdagen na ontvangst retourneert aan Raca. Bij retournering tussen 10 werkdagen en 3 maanden crediteren wij 90% van uw aankoopbedrag. Retourneert u in de periode tussen de 10 werkdagen en 3 maanden een orderwaarde boven de € 150,-, dan brengen wij de eerder genoemde handlingfee niet in rekening.

    Indien u een foutieve bestelling retourneert na 3 maanden na ontvangstdatum worden aankoopbedragen niet meer gecrediteerd.

Retourstatus

  • Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

    Het verschilt per bank hoe lang het duurt voordat de terugbetaling op uw rekening staat. Wij streven ernaar om dit zo spoedig mogelijk in orde te maken. Indien er een rekening bij ons open staat, wordt het bedrag in mindering gebracht.

  • Hoe lang duurt het voordat ik mijn nieuwe product ontvang?

    Hiervoor gelden de standaard leveringsvoorwaarden. Indien het product op voorraad is en het dezelfde dag voor 15:30 uur is gecommuniceerd naar u, wordt het de volgende werkdag geleverd.

  • Wat is de status van mijn retourzending?

    Wij zullen u op de hoogte houden van de status middels uw RACA - support ID. Mocht u vragen hebben, houdt u dan het RACA - support ID bij de hand.

Stappen in retourproces

  • Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

    Het verschilt per bank hoe lang het duurt voordat de terugbetaling op uw rekening staat. Wij streven ernaar om dit zo spoedig mogelijk in orde te maken. Indien er een rekening bij ons open staat, wordt het bedrag in mindering gebracht.

  • Kan ik mijn product direct bij de bezorger omruilen?

    Nee, dit is niet mogelijk. U dient altijd onze RMA procedure te volgen, zodat wij snel en efficiënt uw reclamatie en/of reparatie af kunnen handelen.

    Let op: Een retourzending met RMA formulier (inclusief RACA - support ID) bespoedigt de afhandeling.

  • Halen jullie mijn product op locatie op of moet ik deze zelf retourneren?

    Zodra u het retourproces gestart bent, volgens de procedure, spreken wij met u af hoe het product weer bij ons terecht komt.

  • Wat als mijn nieuwe product goedkoper of duurder is dan het geretourneerde product?

    Wij zorgen ervoor dat indien een product goedkoper is dan het product dat u heeft geretourneerd, wij u dit verschil in mindering zullen brengen op de openstaande rekening. Ook zouden we in dit geval het verschil per bankoverschrijving aan u kunnen overmaken.

    Indien het product duurder is dan het product dat u heeft geretourneerd, dan zullen wij deze extra kosten in rekening brengen via de openstaande rekening.

  • Wat moet ik doen om mijn product te retourneren?

    Een retourzending met retour formulier (RMA form) maakt het voor ons eenvoudiger om uw retourzending te behandelen. Dat zal het proces dus bespoedigen. Graag altijd het formulier volledig invullen (inclusief RACA - support ID).

    Retour procedure:

    Stap 1: Vul het RMA formulier compleet in, inclusief het RACA support ID die u via de mail van ons heeft ontvangen. U kunt dit formulier aanvragen via e-mail support@raca.nl of vraag het telefonisch op via: +31 (0)252-227070.

    Stap 2: Voeg het volledig ingevulde RMA formulier bij uw retourzending bij. Stuur voor een snelle verwerking uw retourzending binnen 5 werkdagen na ontvangst van het RACA support ID terug. Gelieve uw zending te sturen aan het volgende adres: RACA Group B.V. | Arnoudstraat 22 | 2182 DZ Hillegom

    Stap 3: Na ontvangst van uw retourzending zullen wij u daarvan een bevestiging sturen. Wij proberen uw retour binnen 5 werkdagen afgehandeld te hebben.

Product verpakken voor retour

  • Moet ik mijn product in de originele verpakking terugsturen?

    Jazeker, de producten dienen onbeschadigd en in de originele verpakking gestuurd te worden. Gebruik extra verpakking voor uw retourzending. Schade veroorzaakt door ondeugdelijke verpakking kan leiden tot het vervallen van de garantie.

  • Wat moet ik doen voordat ik mijn product retour stuur?
    • Artikelen welke geretourneerd worden voor creditering (bijv. foutieve levering) dienen onbeschadigd en in de originele verpakking gestuurd te worden. Gebruik extra verpakking voor uw retourzending. Schade veroorzaakt door ondeugdelijke verpakking kan leiden tot het vervallen van de garantie.
    • Zendingen die niet of onvoldoende gefrankeerd zijn, zullen NIET geaccepteerd worden door Raca Group B.V.
    • Retouren dienen gestuurd te worden binnen 5 werkdagen na ontvangst van het RACA Support ID. Gelieve uw zending te sturen aan het volgende adres: Raca Group B.V., Arnoudstraat 22, 2182 DZ Hillegom
    • Na ontvangst van uw retourzending zullen wij u daarvan een bevestiging sturen. Wij proberen uw retour binnen 5 werkdagen afgehandeld te hebben.
  • Hoe moet ik mijn product inpakken om het terug te sturen?
    • Artikelen welke geretourneerd worden voor creditering (bijv. foutieve levering) dienen onbeschadigd en in de originele verpakking gestuurd te worden. Gebruik extra verpakking voor uw retourzending. Schade veroorzaakt door ondeugdelijke verpakking kan leiden tot het vervallen van de garantie.
    • Zendingen die niet of onvoldoende gefrankeerd zijn, zullen NIET geaccepteerd worden door Raca Group B.V.
    • Retouren dienen gestuurd te worden binnen 5 werkdagen na ontvangst van het RACA Support ID. Gelieve uw zending te sturen aan het volgende adres: Raca Group B.V., Arnoudstraat 22, 2182 DZ Hillegom
    • Na ontvangst van uw retourzending zullen wij u daarvan een bevestiging sturen. Wij proberen uw retour binnen 5 werkdagen afgehandeld te hebben.